Budaya Takut Dan Kenaikan Harga Barang
Oleh Pak Belalang

Semalam aku sempat singgah di satu kampong di tengah-tengah bandaraya KL......jumpa satu orang mak cik sambil-sambil borak-borak terkeluar cerita minya naik 1 sen (minyak yang naik 2 sen tak di "highlight"kan di muka depan akhbar!!!.....inilah selalunya kerja Utusan Meloya dan yang sewaktu dengannya......... MIS-INFORMATION.... selalu sebar berita yg mengelirukan!!).......
 
Mak cik tu mengeloh....bukan tentang minyak kereta yang naik 1 sen tu...tapi tentang minyak masak yang dah naik sampai +- RM2.00 .....  dia mengeluh kerana dia berniaga di pasar malam.....puak2 jembalang UMNO/BN merompak duit  rakyat bermilion/bilion....mak cik2 (dan rakyat marhaen) ni lah yang dipaksa beri sumbangan /cukai (melalui belian barang2 spt minyak masak dll) untuk membesarkan tebolok dan perut mahakutty serta kroni2 nya.....dahlah mereka (mahahaprak dll) belanja besar, terutama si P***M** (yang tak panas punggung dudok dalam negeri ...asyik "melancong" sana "melancong" sini  ke luar negara.....claim perjalanan dan tuntutan segala macam untuk beliau dan kroni yang ikut serta makan bermillion setiap kali perjalanan...siapa yang bayar?   kalau tidak rakyat marhaen ini......saya CABAR pihak berwajib siarkan kepada umum/rakyat BERAPA TUNTUTAN ELAUN PERJALAN dll....yang dibuat oleh PM dan kakitangan kerajaan yang mengekor beliau apabila setiap kali ke LUAR NEGARA.....itu tidak termasuk pembaziran dan penyelewengan kewangan seperti kes PERWAJA, MAS, TABONG HAJI dll.....yang memakan "billion of Ringgit"..................
 
Yang paling bahayanya...BUDAYA TAKUT yang diterapkan regim mahafiraun kepada rakyat....aku cuba test mak cik ni...aku kata...tu lah mak cik asyik dok undi UMNO/BN je.....tukarlah pulak ke BA....dia terus cakap...hai...pelan2 sikit cakap (sambil mata beliau melilau kiri kanan...macam takut kat hantu jembalang (UMNO/SB))...dia kata cakap2 macam tu...malam karang  siaplah depa....hantu2 tu akan datang bagi warning.......saya kata kan ini negara demokrasi!!...suka hati kitalah nak pilih parti mana memerintah...kalau yang memerintah sekarang TAK BOLEH diharap...tak amanah...harapkan pagar pagar makan padi....kenalah tukar yang lain.......takut  huru hara??....kat England dan Amerika tu bertukar ganti kerajaan tak de apa-apa pun berlaku.....ni semua budaya TAKUT yang dibawa oleh UMNO PUAKA....kalau UMNO dlm keadaan tersepit dia akan gunakan isu perkauman...berteriaklah jaguh2 'patriotik' melayu macam NAJIB (the khalwat man???) atau macam Mahafiraun ( the SHIT HEAD) bikin hingga jadi kacau bilau pertumpahan darah 1969!!!...ni semua kerja PUAKA UMNO....pejam mata lah satu kali ...undi BA...tengok apa BA boleh buat...
 
mak cik tu diam...tapi  dia kata sekarang ni memang tak boleh cakap apa...pemalsuan maklumat, tekanan regim diktator mahathir kutty semakin menjadi2....siapa2 saja boleh beliau tangkap dibawah ISA....tanpa sebab tanpa bicara.....sekarang mahathir kutty dah ada LESEN BESAR "LICENCE TO 'KILL' (politically??)MACAM JAMES BOND 007" ....atas nama keganasan, atas nama KMM (nampak gayanya KMM sudah boleh ganti PKM yang satu ketika dulu dijadikan alasan oleh British untuk tangkap orang2 cina dan pengikut ideologi KOMINIS)...sekarang Mahathir gunakan tektik yang sama...maklumlah British tu guru beliau....war-warkan bahawa KMM tu kumpulan militan , siang dan malam...kemudian tangkap sesiapa saja "IN BATCHES"  atas nama KMM...supaya rakyat tak bising....tangkap siapa saja yang pi Afghanistan 7,8,10  tahun dulu walaupun mereka pergi dahulu atas restu mahafiraun juga untuk lawan kominis Rusia...tapi sekarang jasa mereka dibalas dengan ISA.....mana logiknya tindakan itu....dah 7,8 tahun balik afghan...sebijik bom pun tak meletup di M'sia oleh mereka yang pergi JIHAD di Afghan......tapi kerana nak SEMBAH BUSH laknatullah...nak bodek...nak puaskan nafsu Amerika ...rakyat sendiri yang berjasa dijadikan KAMBING HITAM...menyusahkan mereka dan kaum keluarga mereka...tidak mengapa....asalkan Mahathir dan kroninya makin besar TEBOLOK nya!!!
 
Ahli-ahli MM segaja digambarkan merangkumi seluruh lapisan masyarakat...bukan saja guru agama, ustaz, businessman, tetapi juga para professional...kerana UMNO/BN bimbang  seluruh lapisan masyarakat bukan lagi rakyat buta huruf , buta maklumat......jadi terpaksalah golongan professional juga di ISA kan untuk menghalang pengaliran maklumat sebenar tentang penyelewengan pemimpin UMNO/BN keluar kepengetahuan umum. Bila masyarakat sudah lali dengan tangkapan....setiap tangkapan sekitar 5-15 orang .... dan dari berbagai bidang profession...UMNO/BN (Mahahprak) berharap rakyat akam MANGLI / LALI dan menerima penangkapan itu sebagai satu tindakan kerajan yang ....walaupun bukti kokoh tidak kedapatan...sperti kes EZAM dan kawan2nya....dengan iru mudahlah beliau menutup mulut-mulut para pengkritik/pembangkang beliau dari semua lapisan masyarakat...inilah dia BUDAYA TAKUT yang dimiliki oleh regim mahahaprak!!!
 
Justru rakyat marhaen perlu membuat perhitungan yang jitu supaya REGIM DIKTATOR UMNO/BN ini dinyahkan dari TAMPOK KEKUASAAN , demi keselamatan  dan kesejahteraan anak cucu kita dan demi keadilan serta keamanan negara tercinta......
 
Sekarang kononnya UMNO cuba meniupkan semangat PATRIOTIK semula di jiwa orang2 melayu terutamanya....(baru2 ni di Bangi diadakan persidangan PATRIOTIK besar2an....)...sekarang kita sedang berada dlm suasana sebelum mei 1969 dimana UMNO/BN dalam keadaan terdesak dan terasak....kita akan lihat tiupan semangat 'nasionalism/ racism' ini akan sekali lagi digunakan....untuk meraih sokongan Melayu yang sudah hilang .....kita akan menghadapi suasan pilihan raya yang penuh dengan penipuan...yang kita tidak tahu bagaimana perancangan mereka.....yang pasti UMNO/BN akan memastikan mereka memperolehi 2/3 kuasa di Parlimen......
 
Persempadana semula kawasan pilihanraya dan isu kad pengenalan palsu dan kemasukan pekerja asing sekitar lebih dari 300,000 orang secara segera kelulusannya atas sebab keperluan  sektor boroh/pembinaan.....adalah dijangkakan diantara permainan silap mata yang akan kita saksikan...kita harap ianya TIDAK BENAR....kita harapkan demokrasi di Malaysia ini TULIN....namun sejarah telah menyaksikan bagaimana SPR telah menjadi 'sparring partner' UMNO/BN....jangan haraplah keadilan akan berlaku...dan demokrasi akan terhampar luas......BA dan rakyat marhaen sekelian perlulah bersedia dan berkerja keras demi perjuangan menegakkan KEADILAN ini di bumi Malaysia tercinta...
 
CUMA YANG KITA HARAP, sekiranya pihak BA menang pilihanraya akan datang, TRAJEDI DI ALGERIA  (dimana kemenangan parti Islam pada pilihanraya pusingan pertama di NODAI dengan RAMPASAN KUASA OLEH TENTERA dan pembunuhan beramai-ramai pengundi-pengundi yang bersimpati dengan parti Islam!!!!)......  TIDAK BERLAKU DI MALAYSIA...…………..kita mahu DEMOKRASI DI MALYSIA MESTILAH DEMOKRASI YANG SEBENARNYA!!!!!!  PERALIHAN KUASA ADALAH PERKARA ‘NORMAL’ DALAM SISTEM DEMOKRASI!!!!
 
PETUA BARU:
 
UNDILAH UMNO/BN KALAU HENDAK MERASA HARGA BARANG NAIK, MERINGKOT DIBAWAH ISA, ATAU DI FITNAH TANPA DAPAT PEMBELAAN ATAU MAKSIAT SEMAKIN BERLELUASA, ARAK DAN JUDI DI HALALKAN SEKIRANYA ADA LESEN DARI REGIM MAHAFIRAU!!!!
 
ATAU
 
UNDILAH BA UNTUK KEADILAN DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT......UNTUK PENDIDIKAN PERCUMA, PERKHIDMATAN KESIHATAN KERAJAAN PERCUMA DLL KEPENTINGAN RAKYAT MARHAEN TERJAGA...
 
......api yang memakan sekam itu umpama BARAH yang akan menghancurkan UMNO/BN.......
 
Teruskan perjuangan......

Pak Belalang  - 01.11.2002


FREE - An online program to make a huge income. more info
Click Here!